Hamlet (lättläst)

William Shakespeare

Shakespeare visste hur man skapar stor dramatik. Därför är Hamlet högaktuell. Intriger, blod, mord och hämnd. Inget är oss främmande idag. Hamlets agerande känns ingen. Låt unga läsare lära känna Hamlet, uppleva historiens vingslag och känna igen “To be or not to be…”

Ge unga och ovana läsare tillgång till världslitteraturens mest älskade berättelser! I Easy Classics återberättas klassiska romaner och dramer på enkel engelska, med snygga illustrationer som stöttar läsförståelsen. Varje bok bevarar berättelsens kärna och känsla, samtidigt som språket är tillgängligt och anpassat för nya läsare. Perfekt introduktion till berättelser vi hört talas om men inte läst.

Pris

59 kr

Det här priset gäller vid köp av boken direkt från oss. Till priset kommer moms 6% och frakt.

Här hittar du facit och ännu mer arbetsmaterial!

  • Författare William Shakespeare
  • Illustratör Rishabh Goswami
  • Omslag -
  • Tänkt läsare 10-12 år
  • Lättlästnivå​ -
  • LIX -
  • Serie Easy Classics
  • Ämne Klassiker
  • Sidantal 64
  • Språk Engelska
  • Översättare -
  • Bearbetare Georgina Brown
  • Utgivningsår 2025
  • Upplaga 1
  • ISBN 9789190062258

William Shakespeare

Shakespeare visste hur man skapar stor dramatik. Därför är Hamlet högaktuell. Intriger, blod, mord och hämnd. Inget är oss främmande idag. Hamlets agerande känns ingen. Låt unga läsare lära känna Hamlet, uppleva historiens vingslag och känna igen “To be or not to be…”

Ge unga och ovana läsare tillgång till världslitteraturens mest älskade berättelser! I Easy Classics återberättas klassiska romaner och dramer på enkel engelska, med snygga illustrationer som stöttar läsförståelsen. Varje bok bevarar berättelsens kärna och känsla, samtidigt som språket är tillgängligt och anpassat för nya läsare. Perfekt introduktion till berättelser vi hört talas om men inte läst.

Pris

59 kr

Det här priset gäller vid köp av boken direkt från oss. Till priset kommer moms 6% och frakt.

Här hittar du facit och ännu mer arbetsmaterial!